donderdag, juli 02, 2015

Wapen van Hekeren

4 Comments:

Blogger René PleinAir said...

Heeckeren ;-)

Een mooi gezellig en nuttig dagje.
Gaaf die werkjes, ik verbaas me telkens weer hoeveel diepte jij in je werkjes kunt proppen, ... subliem!

vrijdag, juli 03, 2015  
Blogger modeltekenen@deuitwijk said...

Dank René, Ik heb zitten twijfelen tussen Hekeren en Heeckeren. Ik denk dat Hekeren een oudere schrijfwijze is want het wapen (rood kruis op geel veld) is dezelfde. Voor het café zie je beide schrijfwijzen.
Misschien toch maar beter om het bekendere Heeckeren aan te houden. Doen de nieuwe eigenaren volgens mij ook.

vrijdag, juli 03, 2015  
Anonymous Anoniem said...

Heeckeren is ouderwetse spelling uit de jaren 1600-1900. Voorheen werd Hekeren geschreven, en ook tegenwoordig schrijft men dit weer vaker.

zaterdag, november 19, 2016  
Blogger Jan Baggen said...

Ik had Hekeren geschreven omdat ik dat toen daar op de gevel zag staan. Zal wellicht een oude spelling zijn. Ik zie dat het eigenlijk overal als Heeckeren staat. Dat is dus wel de meest gangbare spelling

zaterdag, november 19, 2016  

Een reactie posten

<< Home